10-09-2020

Na de schrik van de hoeveelheid koolhydraten die ik de laatste 2 maanden niets vermoedend naar binnen heb gekregen heb ik gerookte zalm en gerookte makreel in huis gehaald. Wat crème fraîche om de makreel mee te mengen … smaakt ie toch nog wat smeuiiger en extra rookkaas om crackers van te maken. Wat ik met mijn avondeten ga doen … daar ga ik vandaag over nadenken. Het zal bij vlees en groenten blijven. Dit was het gisteren … peperbiefstuk met sla (gemengd met avocado en gerookte kip). Het is te weinig want ’s avonds zit ik al aan de makreel te plukken … een aardappeltje er bij kan eigenlijk makkelijk.

De zalm en makreel hebben geen kh’s, de rookkaas 0,13 per plakje (neem er 2) en de crème fraîche 5 gr/kh per 200 gr, Wasa vezelrijk 4,6 per stuk, gekookte eieren 0! Voorlopig eten we dit samen met gekookte eieren en avocado (1,6 voor een halve). Gerookte makreel kan ik invriezen evenals gerookte zalm … even iets insmeren met slaolie/olijfolie tegen uitdrogen. Zo hoe ik niet steeds hetzelfde te eten of iets weg te gooien.

Vanmorgen op de weegschaal … 70.7. Vocht … dat is het eerste dat je kwijt raakt. In ieder geval zit de daling er weer in.

En dan zit ik nu aan een heerlijk kh-arm ontbijtje … 10.8 gr/kh. Dat is wat anders dan die 30 van de afgelopen maanden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.